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SILVERLIT ex SILVERDOT II

MessagePosté: Mar 18 Aoû 2015 14:29
par davidships
En 1983, le petit remorqueur SILVERLIT de Londres a été converti en un yacht privé, avec le même nom, et conduit à des voies navigables de France. En 1993, il a été vendu à une société britannique Tugstar Ltd (qui avait un propriétaire suisse, Felix Aebi). SILVERLIT a été vu à St Jean de Losne en 2005. (Une histoire plus complète en anglais est ci-dessous)

Est-ce que quelqu'un sait où il est maintenant?

David


SILVERDOT II/SILVERLIT - steel motor tug - 18gt. 41.0 x 12.0 x 4.7 feet.
4SCSA 3-cyl (8 x 12 inches) oil engine; 120 NHP. 150 BHP. 7kn. National Gas & Oil Engine Co Ltd., Ashton-under-Lyne
12.1945: Completed by Richard Dunston Ltd., Thorne, Yorkshire for Silvertown Services Ltd., London as SILVERDOT II (ON 180800).
15.10.1953: Renamed SILVERLIT.
1957: Transferrred to Silvertown Services Lighterage Ltd, London
1971: Sold to M Tugs Ltd., London.
1982: Chartered to W.S. Crouch and Sons Ltd., Greenhithe.
7.1983: Sold to Mike Adams, Kingston-on-ThamesLondon for conversion to a pleasure craft. She was re-engined at Eel Pie Island with a Ford oil engine removed from a fire pump from the Gannex mackintosh factory in the East End of London. The new engine was fitted in the rear hold and the former engine room converted to a cabin space. She cruised extensively in coastal and river waters including trips up the Seine to Paris.
12.1993: Sold to Tugstar Ltd., St Ives, Huntingdonshire (Felix Aebi, Switzerland, manager).

Silverlit in 2005 (at St Jean de Losne?)

Re: SILVERLIT EX-SILVERDOT II

MessagePosté: Mar 1 Sep 2015 12:22
par kikipuce
Eclusé